תוכניות החיסכון בקופות הפנסיוניות מיועדות לצבירת כספים לגיל הפרישה ולספק בסיס להתנהלות פיננסית בתקופה זו, תוך שאיפה לשמור על רמת החיים בה חי העובד ערב פרישתו.
עם זאת, לעיתים מתעוררים מצבים בהם החוסך נאלץ למשוך כספים מהחיסכון הפנסיוני שלו, לפני מועד היציאה לגמלאות. בחוק הגמל ובתקנות קופות הגמל, קיימים תנאים המאפשרים משיכה כדין מהקופות הפנסיוניות השונות, ללא קנסות משיכה.

מהם התנאים למשיכת תגמולי עובד מקופת גמל הונית, לגבי ההפקדות לפני 2008?

  • ניתן למשוך כספי תגמולי שכיר שהופקדו בקופת גמל הונית עד לתאריך 02.01.2005 כאשר מתקיים אחד מהתנאים הבאים:
  1. העמית לא עובד שישה חודשים לפחות מיום שסיים עבודתו.
  2. בתום 6 חודשים מיום שסיים עבודתו והפך לעצמאי.
  • גילו של העמית הוא מעל 60, והוא פרש מעבודתו או שזו הצטמצמה בשיעור של 50% לפחות.
  • כספי תגמולי שכיר שהופקדו בקופת גמל הונית לאחר 02.01.2005 ניתן למשוך רק כאשר גילו של העמית הוא 60 שנה ויותר, ועברו לפחות 5 שנים מיום ההפקדה הראשונה לקופה.
  • משיכה שלא כדין מקופת גמל הונית, מחוייבת במס מינמאלי בגובה של 35%.

מהם התנאים למשיכת תגמולי שכיר מקופת גמל לקצבה, כגון קרן פנסיה או פוליסת ביטוח מנהלים?

  • ניתן למשוך כספי תגמולים שהופקדו בקופת גמל לקצבה לפני שנת 2000 כאשר מתקיים אחד מהתנאים הבאים:
  • העמית לא עובד שישה חודשים לפחות מיום שסיים עבודתו.
  • בתום 6 חודשים מיום שסיים עבודתו והפך לעצמאי.
  • גילו של העמית הוא מעל 60 והוא פרש מעבודתו או שזו הצטמצמה בשיעור של 50% לפחות.
  • כספים שהופקדו בקופת גמל לקצבה לאחר שנת 2000 ניתן למשוך כקצבה או כהיוון קצבה, עפ"י הכללים.
  • משיכה שלא כדין מקופת גמל לקצבה מחוייבת בקנס בשיעור המס השולי ולא פחות מ – 35%.

קבוצת תמורה משווקת מגוון תוכניות פנסיוניות ופיננסיות, כדי להבטיח ללקוחותיה בסיס איתן להתנהלות פיננסית ברמת חיים נאותה, לאחר הפרישה

  • פוליסת ביטוח סיעודי כוללת פיצוי כספי חודשי, המשולם  למבוטח הנקלע למצב סיעודי, למימון הוצאות טיפול הקשורות במצבו, בכלל זה אשפוז במוסד סיעודי. גובה הפיצוי החודשי נקבע ע"י הלקוח בעת רכישת הפוליסה, עפ"י צרכיו, יכולותיו הכספיות והשקפת עולמו. הפיצוי החודשי במצב סיעודי משולם לתקופה המוגדרת בתנאי התוכנית.
  • בביטוח סיעודי מוגדרת תקופת המתנה – התקופה שבין הפיכת הלקוח לחולה סיעודי לבין תחילת תשלומי הפיצוי.
  • יש לשים לב למה מתחייבת חברת הביטוח. לדוגמא, האם כל מקרה סיעודי מכוסה, האם לחברת הביטוח יש אפשרות להחריג מקרים סיעודיים? מהו אורך תקופת ההמתנה? האם בעריכת הפוליסה יש למלא הצהרת בריאות מפורטת או קצרה? האם יש תנאים מגבילים לקבלת הפיצוי? ועוד.
  • לחברת ביטוח אסור לבטל פוליסת ביטוח סיעודי, אלא במקרים בהם הלקוח מפסיק לשלם. במידה והפוליסה מתבטלת, עשויה לעמוד לזכות הלקוח יתרה עודפת, שתאפשר קבלת פיצוי נמוך, למרות שהפסיק לשלם. יתרה זאת נקראת "ערך מסולק".
  • קיימות פוליסות ביטוח סיעודי עם פרמיה (תשלום חודשי) קבועה ועם פרמיה משתנה, הגדלה כל מספר שנים עד גיל 65, מועד בו הפרמיה הופכת לקבועה. בפוליסה עם פרמיה משתנה, התשלום החודשי לפוליסה  נמוך בתחילת  הדרך ומתייקר בכל חמש שנים, עד הגיע המבוטח לגיל 65.

מהו סכום הפיצוי הדרוש לך?

יש חשיבות גבוהה לקבלת סיוע מקצועי לפני רכישת פוליסה לביטוח סיעודי, על מנת להבטיח כי בעת הצורך לא יערמו בפני הלקוח ומשפחתו בעיות ומכשולים שיעכבו את תשלום הפיצוי הסיעודי. קבוצת תמורה משווקת ללקוחות פרטיים תוכניות ביטוח סיעודי של חברות הביטוח המובילות בתחום, והיא ערוכה לספק פתרון המותאם ליכולת, לצרכים ולדרישות של כל לקוח.

היכנסו למחשבון סיעודי 

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.