כל אחד מאיתנו עלול למצוא עצמו במצב של אובדן כושר עבודה. למשל, במקרים של תאונות קשות או מחלות שגורמות לפגיעה משמעותית ביכולתנו לקיים שגרת החיים. לתמורה פנסיה ופיננסים ניסיון רב, ידע, כלים ומקצועיות ללא פשרות בתחום מימוש הזכויות במקרה של אובדן כושר עבודה. התפקיד שלנו הוא להעניק לכם את השקט הנפשי בתקופה מאוד לא פשוטה.
מה משמעות המושג אובדן כושר עבודה?
אובדן כושר עבודה הוא מצב בו אדם מאבד את יכולת העבודה שלו בשיעור של 25% לפחות בעקבות מחלה או תאונה. ביטוח אובדן כושר עבודה יכסה את הלקוח בעד 75% משכרו בהתאם למצב הרפואי ולאחוזי היעדרות מעבודה בפועל.
מה ההבדל בין נכות בקרן הפנסיה לבין כיסוי אובדן כושר עבודה בחברות הביטוח?
קרן הפנסיה כפופה לתקנון תקני המסדיר כיסוי סטנדרטי לנכות של מעל 25%. תשלום הפיצוי מקרן הפנסיה נעשה על ידי חישוב ממוצעי השכר הקודמים לאירוע הביטוחי. בקרנות הפנסיה ישנה תקופת אכשרה של 60 חודשים מיום תחילת החיסכון. כלומר, במקרה של החמרת מצב רפואי קיים, יחל הכיסוי הביטוחי בקרן הפנסיה רק לאחר 5 שנות וותק.
כיסוי אובדן כושר עבודה באמצעות חברות הביטוח כפוף לתנאי ההסכם עם המעסיק או בהתאם לתנאי התכנית של הלקוח, הטוב מבניהם. תשלום הפיצוי נעשה באמצעות ממוצע חודשי השכר. בסוג ביטוח זה, אין תקופת אכשרה.
מתי ניתן להגיש תביעה?
ברוב התכניות דרך קרנות הפנסיה וחברות הביטוח קיימת תקופת המתנה של 90 יום. הגשת התביעה כרוכה בהימצאות המבוטח במצב של אובדן כושר עבודה של מעל לשלושה חודשים. לעיתים קיימת הטבה (על פי תנאי ההסכם) של קיצור תקופת ההמתנה ולכן אנו ממליצים לפנות אלינו לשם בדיקת ההטבה והנחיות ברורות שיסייעו למיצוי זכויותיכם.
איך מגיעים אלינו?
הפנייה הראשונית לתמורה נעשית דרך מוקד שירות הלקוחות שלנו או באמצעות הודעה מהמעסיק. המבוטח ילווה לאורך כל התהליך על ידי אחראית מימוש זכויות אישית. בשלב ראשון, תתבצע בדיקה מקיפה של התיק הביטוחי על מנת למקסם את קבלת הכספים מכל מקורות החיסכון. המבוטח יקבל הנחייה מסודרת הכוללת את פירוט הניירת שיש להעביר, אילו מסמכים רפואיים נדרש לצרף, שיקוף התהליך מתחילתו ועד סופו וכמובן פירוט של סכומי הביטוח.
מהו תהליך התביעה?
לאחר בדיקה מקיפה של תכניות החיסכון שברשות המבוטח על ידי אחראית מימוש הזכויות והעברת הניירת המלאה ע"י המבוטח, תישלח התביעה אל קרנות הפנסיה או חברות הביטוח. אחראית מימוש הזכויות תבצע מעקב צמוד על פתיחת ההליך בקופה, חוסרים ואישור התביעה בזמן.
קרנות הפנסיה או חברות הביטוח חייבות לעדכן בהחלטתן בתוך 30 ימים. עם זאת, אנו בתמורה נעשה מאמץ לקבל תשובה בתוך זמן קצר יותר. במקרים בהם תביעת המבוטח נדחית, אנו בודקים את האפשרות להגשת ערעור בזמן הקצר ביותר האפשרי.
לסיכום
הניסיון הרב שצברנו בתחום מימוש זכויות במקרה של אובדן כושר עבודה, מאפשר לנו לסייע ללקוחותינו לעבור את התהליך כולו במהירות, ביעילות, ובמינימום קשיים ביורוקרטיים ועיכובים מיותרים. אנו לשירותכם בכל שאלה או הבהרה בטלפון *6099 או בוואטסאפ במספר 054-6367944.